Tuesday, June 2, 2015

[小茜的诗]弟弟

最近学校里写作课的重点是诗歌(poetry)。小茜以弟弟为题写的小诗,读起来还蛮有趣的。

I hear your cheerful Hi
And your loud annoyed whine
I also hear your sad and very hurt cry

I see your funny grin
And your chubby mad face
I also see your tears running like in a race

You make me smile though no matter what
When I'm with you and you're with me
Happiness just begins to flow

翻译过来,大意如此 

我听到你愉快地招呼问好
吵吵闹闹着牢骚撒娇
也听到你受伤时,
震天动地 放声嚎啕 

我看见你呲牙咧嘴地大笑
胖脸愤怒地嘟成肉包
也看见你难过时,
泪珠飞泄 有如赛跑 

然而你让我微笑令我欢喜
无论何时,或身处何方
只要有你在我的身旁
幸福如水 静静流淌

No comments: